1. Allmänt

De här Allmänna villkoren (”Villkoren” och/eller "Köpvillkor") är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Fuchsia Fashion AB, organisationsnummer 559098-0974.Du måste vara över 18 år för att handla hos oss eller ha målmans tillstånd.

Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och får ej laddas ner utan tillstånd.

2. Personuppgifter

 Fuchsia Fashion AB förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet. Alla uppgifter som sparas om kunden hanteras i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204) fram tills det att denna ersätts av den europeiska dataskyddsförordningen Directive 95/46/EC (General Data Protection Regulation, or “GDPR”) den 25 maj 2018.

 I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. För att du bättre skall kunna förstå hur vi behandlar information om dig, kan du läsa mer om vår Integritetspolicy.

3. Pris och tillgänglighet

Alla priser visas i Svenska Kronor (SEK) och inkluderar moms på 25% och vid eventuella prisfel förbehåller vi oss rätten att justera eller makulera beställningar. Vi kan ej garantera att en vara som syns på hemsidan finns i lager, i ett sådant fall kommer vi att kontakta dig omedelbart.

Färger kan se olika ut beroende på vilken skärm man tittar på, därför kan vi aldrig garantera till 100% att färgen som du ser på skärmen är en exakt återspegling av verkliga produkten, vi gör så klart vårt bästa att det är så nära som möjligt och det går alltid att returnera.

4. Frakt & Leverans

Vi levererar endast varor inom Sverige. Alla försändelser skickas med Postnord (www.postnord.se).

Leveranstiden är i vanliga fall 2-5 arbetsdagar om inget annat anges för produkten. Om din försändelse inte har kommit till dig 7 arbetsdagar efter att du har fått leveransbekräftelsen så är det viktigt att du tar kontakt med oss.

5. Outlösta Paket/försändelser

Försändelser som inte hämtas ut, utan som går i retur till oss (skickas tillbaka om det inte hämtas ut inom 10 dagar från postombud) omfattas ej av retur- eller ångerrätten. Hämtas försändelsen inte ut så kommer vi att debitera dig 295 kr, för kostnader hänförliga till oss. Avgiften läggs på originalfakturan.

6. Betalningsalternativ

Swish

Du kan betala via Swishnummer 123 65 48 564 Fuchsia Fashion AB när vi bekräftat ert köp. Inga personnummer behöver uppges och ingen kreditupplysning sker då betalning sker före varan skickas. När betalning inkommit på vårt konto skickas varan. Ångrar ni ert köp återbetalas beloppet direkt via swish till er när vi fått returen till oss. Det här betalsättet är bäst om ni inte vill lämna ifrån er mer personliga information än vad som krävs för att skicka försändelsen.

I Butik

Med Visa eller Mastercard samt naturligtvis kontanter. Det går också att betala med Swish i butiken.

7. Garanti, Reklamation & Retur

Om du har fått en skadad vara vid leverans så måste du meddela detta till oss inom skälig tid. Eller om varan har gått sönder innan garantitiden är över så kan du också reklamera varan. Kontakta oss först via mail och berätta om vad som är fel, ange ditt beställningsnummer och artikelnummer eller produktnamn. Vi kommer därefter återkomma med detaljer om hur du kan gå vidare.

För återbetalning ange bankkontonummer vid retur. Kund står alltid för portokostnad vid returer.

Returer skickas till:

Fuchsia Fashion AB

Spånga Torg 4

163 51 Spånga

8. Byt & Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning inom 14 dagar från att varorna är mottagna. Innan du skickar varan i retur måste du skicka in följande information via mail: Namn, ordernummer och ditt telefonnummer. Mailet skickar du till info@fuchsiafashion.se. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan, men varan måste vara i väsentligen obrukat skick samt alla tillhörande informationslappar för att kunna returneras. Vid byte skickar vi ut varan du vill byta emot, kund står själv för frakt vid byte, vid mellanskillnad bifogas en faktura. Vid ångerköp sker återbetalning när vi mottagit varan. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se Observera att du själv står för returfrakten. Produkten ”designa eget skal” samt liknande produkter som specialbeställs går ej att ändra/avbeställa vid påbörjad produktion.

9. Avbeställning & Ändring av order

Det går inte att avbeställa en order efter att ordern är har blivit slutförd.

10. Adressuppgifter

Var noggrann när du anger dina adressuppgifter, vi kommer att skicka till den exakta adressen som du anger. Om ditt namn/efternamn inte finns folkbokfört eller står ej på brevlådan så måste du ange en c/o adress (efternamnet på personen som är folkbokförd på adressen dit ordern skickas). Vid fakturabetalning kommer ordern att skickas till den adress där personnumret är folkbokfört. Det är ditt ansvar som köpare att uppge rätt adress.

11. Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Fuchsia Fashion AB skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Fuchsia Fashion AB förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Fuchsia Fashion AB rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.